IniciActualitatBarcelona acull la primera “The Feel Good Store” d’Oxfam Intermón

Barcelona acull la primera “The Feel Good Store” d’Oxfam Intermón

  • 18 Abr 2024
  • Sala de premsa
per admin
Tornar

Oxfam Intermón ha inaugurat la seva primera “The Feel Good Store” a Espanya, situada a Barcelona al carrer Gran de Gràcia, al número 156. La festa d’obertura ha desplegat una desfilada per presentar la nova col·lecció de Veraluna, la marca de moda de comerç just de l’organització. Ha comptat amb la presència de Judit Mascó, Ona Carbonell, Verónica Blume i l’il·lustrador Javi Royo, col·laboradors habituals de l’organització.

L’agència de models Letroch ha oferit una desfilada amb una passarel·la de 40 metres, a l’exterior de la botiga, amb la nova col·lecció de temporada de Veraluna, la marca de moda sostenible d’Oxfam Intermón. A més, l’obertura ha comptat amb la col·laboració de la xef Ada Parellada, que ha dissenyat un menú de tapes amb productes de comerç just que també es poden adquirir a la nova botiga.

“The Feel Good Store” és un nou concepte de botiga que proposa cuidar-se triant productes que tenen un impacte positiu tant per a les persones com per al planeta.  “Amb aquest canvi assumim grans reptes, però el fonamental és ser capaços de connectar amb aquelles persones que a través del que consumeixen volen impactar positivament al seu entorn. Amb la posada en marxa de les noves botigues “The Feel Good Store” oferim una experiència sostenible i que hi contri

bueixi, fent que el que consumeixis sigui bo, de qualitat i sostenible per a totes les persones” ha assenyalat Juanjo Martínez, responsable de comerç just d’Oxfam Intermón.

“The Feel Good Store” obre les seves portes a Barcelona i vindrà seguida de les obertures a València i Madrid, les principals ciutats amb més vendes de comerç just a Espanya, juntament amb la de la capital catalana. A Espanya, Oxfam Intermón té una xarxa de 30 botigues pròpies i ven en 2.000 establiments i grans superfícies amb una àmplia varietat de productes tant de cosmètica natural, com d’alimentació, en aquest cas amb els cafès i xocolates Tierra Madre, també marca pròpia de l’organització.

“The Feel Good Store” també vol cuidar a la clientela, creant una comunitat en la qual “sentir-se bé”. Per això s’ha

creat el “Tardeo Feeling Good”, una trobada mensual amb amigues i amics d’Oxfam Intermón com ara Ada Parellada, Raquel Riba Rossy (Lola Vendetta), Cristina Brondo, Anjalina Chugani, Miss Raisa o Javi Royo, amb qui s’organitzaran xerrades per comentar les seves novetats editorials i per compartir un te, cafè o galetes de comerç just de manera distesa.

Nova imatge per a Veraluna

Veraluna és una marca de Oxfam Intermón impulsa

da el 2012 amb el propòsit de fer moda justa i sostenible. Creada i manufacturada de manera responsable i compromesa, renova el seu lema amb “Do Good, Feel Good” per simbolitzar, per una banda, el suport a productors i productores de l’Índia que es regeixen per criteris d’igualtat, responsabilitat i sostenibilitat, i alhora, expressar el fet que el cotó orgànic senta bé al medi ambient i a la persona que vesteix la peça.

La col·lecció primavera-estiu que s’ha donat a conèixer als carrers de Barcelona proposa un retorn als orígens de la natura: els colors, el ritme de les flors, l’aigua i la vegetació, entre altres.

30 anys d’impacte ‘just’

Oxfam Intermón és una organització pionera en el comerç just a Espanya des de fa gairebé 30 anys. “En tot aquest temps hem aconseguit tenir un doble impacte: l’accés a treball digne als països on treballem i el compromís dels consumidors. Les xifres del darrer any ens posicionen com a l

íder en vendes de les importadores de comerç just a Espanya i això sempre ens motiva a continuar buscant noves fórmules per promoure un consum que deixi un impacte positiu al món que tenim”, afegeix Martínez.

Mitjançant la promoció de pràctiques de producció i

distribució comercial ètiques i sostenibles, genera canvis positius en diferents àmbits com el climàtic, els drets de les dones, els ingressos dignes o l’enfortiment de comunitats i col·lectius. Actualment, l’organització realitza compres a 130 grups de productores i productors de 47 països d’Àfrica, Àsia i Amèrica Llatina, i comercialitza els seus productes a les botigues físiques i en línia, en establiments de comerç just i mitjançant acords amb diferents supermercats.