Un dels blocs que seguim amb certa assiduïtat, Píxel i A part, aborda avui una interessant campanya en línia de Volkswagen Polo. No ens podem resistir i us ho enganxem tal qual. ¡¡Gaudiu de la lectura!
Coco i Lola. Més que dues noies maques.
D’entre tot el garbuix d’informació que he consultat aquesta setmana a Internet m’ha cridat especialment l’atenció el blog d’aquestes dues noies.
Coco i Lola van començar a escriure-ho fa uns quatre mesos i el seu contingut ha aconseguit enganxar a milers de lectors. La veritat és que hi ha alguns posts entretinguts sobre música i cinema i bestieses diverses sobre els seus quefers diaris bastant gracioses. Encara que sincerament, m’ensumo que l’atractiu de les noies haurà tingut alguna cosa a veure en el seu èxit.
Doncs bé, resulta que, a dia el seu aniversari, a Coco li regalen un cotxe nou, un Pol. Després d’una bona festa i en estat d’embriaguesa (alguna cosa sobreactuat al meu entendre), graven un vídeo i decideixen que un cotxe així queda molt millor amb un home al costat. I tot això deriva en un concurs a través del seu bloc per trobar el noi perfecte per passar un cap de setmana els 3 junts amb el seu nou Polo. La seva crida ha tingut tant èxit que Volkswagen ha ofert un altre Polo al candidat que millor conjunta amb el seu cotxe. El gran càsting ha començat, i us recomano que veieu el blog i alguns dels vídeos dels candidats perquè no tenen desperdici.
http://www.cocoylola.com/
http://www.youtube.com/user/cocoylolatv
Encara que el debat sobre si són actrius o no és a la xarxa, els meus gairebé 300 crèdits universitaris em permeten descobrir el pastís de la marca alemanya. Tot és part de la campanya per al llançament del nou Polo. I tot vol dir tot, des del principi.
El que ja coneixíem és que els blocs i les xarxes socials en general han permès a les marques entrar al món d’Internet i ser ells mateixos els que creuen els continguts que atreguin el públic (i no un canal de televisió o una emissora de ràdio) . El problema és que ningú visita el web o el bloc d’una marca per entretenir-se i no diguem ja per veure publicitat. Per això la solució de Volkswagen em sembla tan brillant.
El realment nou és que han estat ells els que han creat un contingut atractiu per al seu target amb la signatura d’una marca que si els atrau, Coco i Lola. Han creat un web que la gent visita per entretenir-se i s’han adherit espontàniament a ella. Una web amb el contingut que ells volen, per atraure exactament al target que busquen. I aquest és el secret del seu èxit. Allunyar el contingut que ofereixen del corporativisme els ha permès acostar la marca molt més a un target específic.
Encara que aplaudeixo la campanya, sento el desengany, nois.