La incorporació d’influencers en les estratègies de màrqueting de les empreses és una realitat innegable. I és que aquestes persones tenen una certa credibilitat per la seva presència i influència a les xarxes socials i poden convertir-se en un prescriptor molt interessant per a algunes marques, ja que aporten visibilitat, credibilitat, reputació i dirigeixen trànsit de qualitat cap als webs. Però en els darrers temps una figura va adquirint encara més protagonisme: la del microinfluencer.
Encara que la diferència principal es troba essencialment en el nombre de seguidors (els microinfluencers tenen entre 5.000 i 100.000 followers), tots dos, a diferent escala, resulten influents a les xarxes. De fet, alguns sectors i empreses locals poden tenir més beneficis apostant per aquesta figura a l’hora de promocionar els seus productes i serveis, ja que estan especialitzats en un mercat específic.
I és que els microinfluencers presenten un contingut proper, amb missatges creïbles i de qualitat, saben del que estan parlant i, el més important, els apassiona! La seva naturalitat és important a l’hora de transmetre aquest missatge, ja que aconsegueixen que les promocions no es vegin forçades.
A més a més, el fet que la seva audiència sigui més reduïda, els permet interactuar i empatitzar més amb els seus seguidors. Aquesta facilitat d’interacció amb la seva audiència fa que es creï un compromís veritable, fidelitat i motivació, i que els seus seguidors es sentin identificats amb ells. Per tant, pràcticament tots els seus seguidors es poden convertir-se en clients potencials.
Els microinfluencer són una forma d’arribar al nostre segment de mercat d’una manera força ràpida, viral i el més important, amb un cost baix.
Recorda que la gent cregui, interactua i confia més en la gent més propera, amb la que sent més connexió i afinitat.
La Carme Alba és executiva de comptes a Intermèdia Comunicació. Periodista, màster en Gabinets de Comunicació i RRPP i MBA. És lleidatana i domina el sector retail, les xarxes socials i les pistes de ball.