Per què és important mantenir una bona reputació?
És ben sabut que forjar-se una bona reputació requereix molt de temps, però que, en canvi, costa molt poc perdre-la. I més ara, amb el paper fulgurant de les xarxes socials. Per això, les empreses, i no només les grans, inverteixen cada cop més cèntims i esforços en construir-se una bona imatge, amb la qual poden apropar-se a les seves audiències i alhora fer-se més resistents davant possibles situacions de crisi. Una bona reputació genera confiança i, a llarg termini, millora els resultats empresarials.
De fet, les companyies transparents que duen a terme accions socialment responsables i promouen una bona governança internament i externament són més atractives per als consumidors, i també per a possibles inversors i treballadors. Així es desprèn de diversos estudis del Fons Monetari Internacional (FMI), que constaten que la reputació aporta al voltant del 50% del valor de capitalització de les empreses.
Si sempre s’ha dit que no n’hi ha prou en ser bo en la teva feina sinó que també ha de semblar-ho, ara caldria afegir que també cal explicar-ho. I fer-ho bé. Perquè només allò que se sap explicar amb claredat, té el seu retorn. I la comunicació és essencial per aconseguir-ho.
Roser Alcocer és llicenciada en Filologia Anglesa i MBA per ESADE. Treballa a Intermèdia des del 2003. És executiva de comptes i gran amant de l’arquitectura, el disseny i la cultura en general.