“Barcelona comença fort aquest 2024” són paraules del periodista Joan Vehils al Barcelonejant, la seva secció setmanal de crònica social i esdeveniments que tenen lloc a la ciutat i que cada diumenge es publica a El Periódico.
En un d’ells, Vehils ens explica la celebració dels 45 anys d’aquest diari barceloní amb un concert dels Estopa, coincidint amb el 25è aniversari del grup musical. Va ser una excel·lent trobada organitzada pel rotatiu a l’Antiga Fàbrica Damm per tal de cuidar, fidelitzar i connectar amb la comunitat de lectors més joves.
Un bon exemple de com un diari fa una aposta per incorporar nous lectors, conceptualitzant i dissenyant nous formats perquè també se sentin partíceps de la comunitat d’El Periódico, en un món abocat al consum de les xarxes socials, els instagrams o els tiktoks.
Avui, crear comunitat és molt important per una organització, empresa o mitjà de comunicació. Construir o cuidar el teu propi ecosistema és invertir en el futur. Entrem en un món on el talent i l’especialització professional adquireixen una gran importància, però res serà del tot eficient si les relacions no es basen també en la confiança, l’empatia o la proximitat amb la teva comunitat.
Davant d’una societat que opta per comunicar-se de forma majoritària a través de les xarxes socials, construir i generar confiança esdevé clau.
La bona comunicació del present i del futur serà o no serà si es crea comunitat i es connecta amb ella. En els temps d’avui, cal cuidar el nostre propi ecosistema de relacions personals i professionals. Una estratègia que a mig-llarg termini sempre dona fruits, bona reputació i credibilitat en favor dels interessos legítims i favorables de cada organització o empresa.
A Intermèdia Comunicació fa anys que ho treballem, ja en són 17 els que venim organitzant les trobades Intermèdia Confidencial, espais de diàleg i networking on sector públic i privat es donen la mà.
I sinó, preguntem-li també a Joan Dausà i els seus setze mil fans que van omplir fa uns dies el Palau Sant Jordi, o als Estopa pel seu quart de segle als escenaris. La connexió i fidelitat manifesta de tots ells amb el seus públics és, avui, un intangible difícil de pagar amb diners. Tots podem crear la nostra pròpia comunitat.