Per nosaltres i els de dalt de Joan Dausà és un dels hits musicals més escoltats aquest Nadal. Una nadala que personalment m’emociona i que aquestes festes ha aconseguit entrar amb força a moltes llars, per tot el que diu i com ho diu. Un cant a la nostàlgia, als bons records que tenim i que guardem en el nostre interior com si fossin un tresor.
És l’exemple de com aquests dies una cançó senzilla però carregada d’emocions arriba al cor de molta gent en poc temps, col·locant-se en el top 1 de la llista d’iTunes Espanya, tot desbancant la universal Mariah Carey amb l’All I want for Christmas is you.
“És Nadal i em fas una abraçada que parla de la ràbia i les ganes d’estar bé. Ens hem de veure més. La resta tant se val, i brindem per nosaltres i els de dalt.”
En un món distant, sobreinformat i excessivament individual, el valor de les emocions té una importància especial. Avui, la comunicació lligada a les emocions, als valors, és clau. Res neix de forma gratuïta. L’esforç i el treball invertit és sempre el llegat d’una empresa, les emocions que se’n deriven són molt importants en aquest procés. Per això, cal comunicar-les.
Fer-ne de l’intangible un producte tangible no és fàcil i no sempre pot sortir bé. Les empreses, les organitzacions, els projectes els formen bàsicament les persones. Cadascú de nosaltres pot esdevenir un autèntic ambaixador per a qualsevol d’elles. Comunicar també des de les emocions ajuda a millorar la confiança i el compromís amb els clients i consumidors.
La comunicació des de les emocions mai podrà ser substituïda per les màquines o la temuda intel·ligència artificial. Transmetre emocions és també visualitzar l’essència de l’empresa, conèixer el seu veritable propòsit, descobrir la seva autèntica ànima.
Comunicar és existir. Avui, comunicar des de l’emoció i l’empatia és clau per generar confiança, construir comunitat i que aquesta perduri al llarg del temps.
Aquest 2024 comuniquem emocions, les necessitem.
Us desitgem un molt Bon Any!