Amb l’èxit d’una nova edició del Mobile, lluny queden les imatges de febrer de 2020 en què el CEO de la GSMA, John Hoffman anunciava la cancel·lació de l’esdeveniment a causa del coronavirus.
El món està canviant, vivim moments de gran transformació. En aquells moments, tothom vaticinava que un esdeveniment de prop de cent mil visitants ja no es tornaria a veure mai més. El món digital avança, però la presencialitat i les relacions humanes per tancar un negoci encara té un valor afegit, es diu confiança.
Els més de 80 mil congressistes, 2.000 expositors de 200 països diferents, segons dades de la mateixa organització GSMA, així ho acrediten. Barcelona es posiciona en l’anomenada nova economía, i avui ja presumeix d’un potent ecosistema digital.
Així es visualitza si posem com exemple els diferents hubs que manifesten aquesta efervescència del talent a la ciutat. El Barcelona Health Hub, per exemple, representa avui aquesta demanda en salut digital. Les noves tecnologies al servei de les persones, fer possible un sistema de salut sostenible en el futur i que doni resposta als seus reptes.
Res serà possible sense una veritable col·laboració públicoprivada que potenciï la reputació de totes aquestes iniciatives. La clau rau en la verticalització i especialització dels hubs. Barcelona pot esdevenir una ciutat-hub referent al món i al sud d’Europa.
Des del 2006, el Mobile World Congress ens posa les bases. Tots plegats, aprofitem-ho!