El dia 2 de desembre, d’11 a 19 h, vam celebrar una ‘Marató de xefs’, un jornada plena de showcookings i tastos de la mà de reconeguts xefs i prescriptors gastronòmics a favor de La Marató de TV3.
Al llarg del dia es duran a terme vuit showcookings – un cada hora -, amb un tast posterior:
- 11 h: Carles Gaig (Gaig Barcelona. Gaig Singapur. Petit Comitè) va preparar uns canelons de rostit amb beixamel de tòfona amb la periodista Carme Gasull.
- 12 h: Jordi Esteve & Manel Armengol (Nectari Restaurant. Major 36 Restaurant) van cuinar pèsols a la catalana i amb espardenyes i bolets amb Alejandro Biel (Gastrobarna).
- 13 h: Romain Fornell & Òscar Manresa (Restaurant Caelis. Restaurant Catalina Gavà Mar) van sorprendre amb les seves favetes tendres amb tripa de bacallà i botifarra negra i
- 14 h: Javier de las Muelas (Dry Martini. Gimlet) van preparar els còctels passion Martini i Gimlet amb la periodista Carmen Cortés.
- 15 h: Quim Márquez (El Quim de la Boqueria) va cuinar rovellons de temporada amb ceba i tomàquet confitat coronat amb foie caramel·litzat amb la periodista Trinitat Gilbert.
- 16 h: Germán Espinosa (Restaurant Mae Barcelona) va preparar peu de porc cruixent amb gamba vermella i tomàquet de branca acompanyat per la periodista Lourdes López.
- 17 h: Ada Parellada (Restaurant Semproniana) va cuinar aperitius de moniato amb hummus de cigró, cigrons especiats i brots; pani puri de bacallà amb panses i pinyons i cruixent de blat de moro amb ensaladilla russa, ou de guatlla i anxova amb la Júlia Rovira (Vadesabores).
- 18 h: David Andrés (Restaurant Via Veneto) va finalitzar la jornada amb la seva brandada de bacallà amb pebrots escalivats i mongetes de Santa Pau amb la periodista Yaiza Saiz.
Per accedir a cada sessió de cuina ràpida, les persones assistents van haver de pagar un mínim de 5 €. Tots els diners recaptats durant la jornada aniran destinats, íntegrament, a la Fundació La Marató de TV3.
L’edició de La Marató d’enguany se centra per primer cop en la salut sexual i reproductiva (SSIR), un conjunt de malalties que són les que més incideixen en la població, amb especial afectació entre les dones. La campanya de sensibilització i divulgació promourà la prevenció especialment entre la joventut, com a eina imprescindible per a la reducció de molts problemes de salut en aquest àmbit.