Girona, 3 de desembre.- El president de Metalquimia, Josep Lagares, ha presentat el seu llibre “Time Out. Creativació o extinció, nosaltres triem...” a l’Auditori de Girona. L’acte ha comptat amb la participació de Jordi Grau, president del Col·legi de Periodistes de Girona; Alfons Cornella, fundador d’Infonomia; Miquel Àngel Oliva, director de la Fundació per a la Creativació, i Jordi Nadal, editor fundador de Plataforma Editorial i va aplegar més de 400 persones.
El llibre explica amb detall el model de creació i innovació de l’empresa Metalquimia, empresa de maquinària i tecnologia per a la indústria càrnia, on el concepte de “creativació”, neologisme sorgit de la combinació de les paraules Creativitat i Innovació, s’ha anat depurant al llarg dels darrers vint anys.
Durant la presentació, Lagares va recordar com va néixer aquest concepte, “en un moment determinat vàrem tenir una idea consistent en fer una màquina capaç d’estilitzar la superfície dels pernils en dolç. Semblava una idea genial, la que hi vàrem dedicar molts recursos econòmics, comercials, de gent, inclús de recerca i innovació; però malgrat les expectatives d’èxit, va resultar ser un fracàs que ens va fer plantejar que havíem fet malament”, calia que la innovació fos orientada també a obtenir èxit i impacte, d’aquí el desenvolupament d’una metodologia de gestió integral, capaç d’incidir en totes les persones i en tots els aspectes d’una organització que ha resultat exitosos, en permetre, segons l’autor del llibre, “que el percentatge d’èxit de les noves idees, que se situava en un 40%, hagi arribat a ser de més del 90%”, el que ha permès que l’empresa guanyi en competitivitat en un món cada cop més canviant. Si no som capaços de convertir les nostres idees en resultats, aleshores el resultat és zero”.
A TIME-OUT, el president executiu de Metalquimia presenta amb un to pràctic i dinàmic l’enfocament d’aquesta metodologia, resultat d’un aprenentatge continu en un entorn de recursos finits i ple de reptes existencials. Més enllà de compartir el mètode de la Creativació©, el llibre pretén remoure consciències i esperonar-les envers l’activisme creativador, perquè, en un món ple de conflictes i immers en un compte enrere global, ens cal fer ús del nostre recurs més inesgotable: el poder de les idees. Amb aquest superpoder, les persones, les famílies, les organitzacions, les institucions i els països podran ser més disruptors que la mateixa disrupció. Només aquells que s’adaptin molt i molt ràpid als canvis exponencials del present, i sobretot els que n’aprenguin d’ells, seran els que guanyaran en el futur.
Josep Lagares brinda a les pàgines de TIME-OUT les bases d’una actitud innovadora i transgressora en un món en transformació constant. Durant la seva intervenció, Lagares ha inspirat els assistents a abraçar el canvi, a aprendre a prosperar en temps d’incertesa i a contribuir tant al desenvolupament individual com col·lectiu.
A la presentació també va intervenir el fundador d’Infonomia, Alfons Cornellà, qui va destacar que en moltes empreses el que en veritat funciona és el teatre de la innovació “en què moltes empreses diuen que innoven quan en realitat no ho fan”. Cornellà va destacar l’ambició d’un llibre “que el que realment busca és generar un canvi en la societat, no es tracta només de com augmentar la productivitat de les empreses o d’aconseguir més productes d’èxit, sinó d’oferir al conjunt de la societat, una visió, una actitud i unes eines”.
Cornellà, va destacar el problema que tenen moltes empreses per tenir un diàleg real amb l’exterior del seu món, per poder-se adaptar a les seves demandes. “Estem en un moment en què la innovació és més necessària que mai, i no totes les empreses ho entenen i són moltes les que creuen que poden seguir al davant fent el mateix que han fet sempre, les conseqüències les veurem en molt pocs mesos en grans multinacionals europees, que passaran greus problemes perquè no han estat capaces d’adaptar-se a les necessitats del seu entorn canviant, al cap i a la fi, els horitzons d’oportunitat estan més enllà de l’anar repetint el que sempre has fet”
Per la seva banda, el director de la Fundació per la Creativació, Miquel Àngel Oliva, va destacar la importància d’educar en la creativació, “hem d’ensenyar als més joves, a partir dels 8 o 10 anys, d’una forma menys centrada en l’adquisició d’uns coneixements que poden adquirir de forma pròpia, i molt més en estimular la seva capacitat creativa i una de les fórmules és desafiar-los a resoldre reptes reals”.
Pel fundador de Plataforma Editorial, Jordi Nadal, l’edició d’aquest llibre té molt a veure amb el fet que “al darrere seu hi ha tot un món, per això ja feia 10 anys que anàvem al darrera del manuscrit de l’autor perquè sabíem que era una garantia d’èxit segur”.
Sobre l’autor:
L’autor del llibre, Josep Lagares, és enginyer químic per l’Institut Químic de Sarrià, Màster en Gestió i Organització d’Empreses per la UPC, PADE per IESE Business School i Alumni de la Singularity University.
L’any 1988 es va incorporar com a tecnòleg a Metalquimia, companyia gironina de capital 100% familiar que s’ha convertit en un centre de referència mundial per a l’estudi de la ciència i la tecnologia de la carn i la proteïna, i que s’ha especialitzat a oferir als seus clients solucions integrals, clau en mà, per a la fabricació de productes carnis. Des de l’any 2015, Josep Lagares és el president executiu del Grup Metalquimia.
Atenció als mitjans - Intermèdia Comunicació:
Jaume Moreno (jmoreno@intermedia.cat - 618 98 58 10)
Carme Alba (carmealba@intermedia.cat - 670611237)