El Grup Parlem inicia una nova etapa de solidesa i sanejament gràcies als bons resultats de l’exercici de l’any 2023 de les seves dues divisions principals de negoci: la de telecomunicacions i la de solucions per a empreses (cloud, ciberseguretat i digitalització). Aquestes dues línies han generat 45 M€, el que suposa un 92% dels ingressos totals del Grup i un EBITDA superior als 3 M€.
Pel que fa als resultats totals del Grup Parlem, l’exercici del 2023 reflecteix una facturació rècord de 49 M€. Aquesta xifra suposa un creixement del 34% respecte els ingressos de l’exercici del 2022, que van ser de 36 M€. El més significatiu és que, per primera vegada, Parlem ha aconseguit una rendibilitat anual positiva amb un EBITDA de més de 2 M€, el que significa una millora notable respecte el 2022, en el qual el Grup va tenir pèrdues per un valor de -2’2 M€.
Totes aquestes xifres, que són preliminars a l’espera dels resultats auditats que es donaran a conèixer a l’abril, fan al·lusió als dos territoris principals on opera el Grup: Catalunya (a través de la marca Parlem Telecom) i al País Valencià (a través de la marca Aproop Telecom). En un context de portabilitats decreixents en el sector, Parlem va tancar el 2023 al voltant de 230.000 serveis contractats entre fix (banda ampla o fibra) i telefonia mòbil, el que suposa un creixement del 25% respecte l’any 2022, on va haver-hi 184.000 contractacions.
En una trobada amb mitjans de comunicació, els dos màxims responsables del Grup, Ernest Pérez-Mas (president executiu) i Xavier Capellades (director general), s’han mostrat confiats en què el creixement segueixi sent elevat durant aquest any. Així, s’han marcat l’objectiu de créixer a ritme positiu de doble dígit el % d’EBITDA de l’exercici del 2024.
Un dels motius de les bones dades del Grup són els canvis en l’estructura d’alta direcció de Parlem en el segon semestre del 2023, amb la incorporació en la direcció general del mencionat Xavier Capellades, que ha iniciat un procés de reestructuració empresarial per maximitzar el creixement de Parlem. Igualment, l’òptima captació de nous usuaris ha anat acompanyada d’una millora de l’ingrés unitari per client (ARPU), que s’ha situat en 37 € en l’exercici del 2023 respecte els 33 € del 2022, gràcies al millor posicionament dels productes de valor afegit.
El Grup, que segueix centrant la seva estratègia empresarial en la proximitat amb una atenció al client qualitativa i personalitzada, manté una de les taxes d’abandonament mensual (Churn Rate) més baixes del sector de telecomunicacions, amb un 1,21%. Aquesta aposta ha estat reconeguda en l’últim estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) d’octubre del 2023 sobre la satisfacció dels clients de les teleoperadores, que va situar Parlem Telecom com a número 1 en satisfacció del client i en servei mòbil al conjunt de tot l’Estat espanyol.
Parlem i el sector energètic
El Consell d’Administració del Grup ha aprovat posar a la venda durant el 2024 la divisió de negoci Parlem Energia, que es va crear arran de l’adquisició el 2022 de la companyia d’energies renovables Ecolium. Aquesta decisió s’explica perquè la Societat vol centrar tots els seus esforços i recursos en les divisions de telecomunicacions i solucions tecnològiques per a empreses, que són la base del negoci. Actualment, la divisió de Parlem Energia, que en l’exercici de 2023 va generar uns ingressos de 3,4 M€, ofereix dos tipus de serveis: contractació de llum verda i instal·lació de plaques fotovoltaiques. Segons el que s’ha aprovat, el Grup ha contractat un assessor extern per a concretar les possibles condicions de venda d’aquesta unitat de negoci durant aquest any.