IniciActualitatParlem s’uneix amb Balance Phone per reduir 3 hores diàries de pantalles

Parlem s’uneix amb Balance Phone per reduir 3 hores diàries de pantalles

  • 19 Feb 2025
  • Sala de premsa
Tornar
  • Grup Parlem i Balance Phone llancen una campanya per promoure un ús més responsable dels mòbils entre joves i adolescents sota el lema “simplificar per amplificar les emocions reals”.
  • Balance Phone és un nou dispositiu mòbil dissenyat per reduir l’ús excessiu del mòbil i fomentar-ne un ús conscient.
  • Un estudi de l’ONTSI indica que el 65% dels nens de 8 a 10 anys passen fins a 4 hores diàries a les xarxes socials.
  • L’espai “Territori Parlem” a Barcelona permet adquirir en exclusiva el nou dispositiu contractant una línia mòbil de l’operadora

Barcelona, 19 de febrer de 2025. Aquest matí, l’espai “Territori Parlem” de Barcelona ha acollit la presentació de l’aliança entre Balance Phone, el nou dispositiu mòbil que aposta per la reducció de l’ús de les pantalles, i Parlem, el grup de telecomunicacions de referència a Catalunya. Aquest acord, que es concreta en una campanya conjunta i una aliança comercial, suposa una nova passa endavant de Balance Phone i Grup Parlem per caminar cap a un ús més responsable de les tecnologies i dels dispositius mòbils.

Balance Phone, el telèfon que redueix en 3 hores diàries l’ús de les pantalles

Balance Phone és un nou telèfon mòbil dissenyat per afavorir un ús digital més conscient. Limita l’accés únicament a les aplicacions essencials i bloqueja automàticament tot el contingut que pugui generar distraccions o fomentar addiccions. Quan un nen, un jove, o un adult, adquireixi un Balance Phone, passarà a tenir un dispositiu d’última tecnologia, amb els avantatges que això suposa, però amb una interfície extremadament senzilla.

A Balance Phone pots descarregar qualsevol aplicació disponible al Play Store, excepte aquelles classificades com a xarxes socials, jocs, apostes, entreteniment o pornografia. Així es garanteix que l’experiència digital es manté enfocada en l’essencial sense sacrificar res al dia a dia, evitant distraccions i fomentant un ús més conscient i equilibrat del dispositiu.

Segons un informe d’UNICEF, el 31,6% dels adolescents passen més de 5 hores diàries connectats a Internet entre setmana, i aquest percentatge puja fins al 49,6% durant el cap de setmana. Tenint en compte que l'edat mitjana per accedir al primer mòbil és d’11 anys, és una situació preocupant el fet que el 65% dels nens de 8 a 10 anys passen fins a 4 hores diàries a les xarxes socials, segons afirma un estudi de l’Observatori Nacional de Tecnologia i Societat (ONTSI). A més a més, l'ús excessiu del mòbil està associat a augment d’angoixa, depressió i estrès, segons l’investigador Jan Ivern.

Gràcies a l’ús de Balance Phone, es poden recuperar fins a 3 hores al dia d’ús de pantalles, és a dir, més de 1.000 hores l’any. La recent enquesta interna a més de 500 usuaris, s’assoleix concretament un ús mitjà del dispositiu d’una hora i disset minuts diaris. 

Actualment, Balance Phone ofereix dos possibles models de mòbil, que es venen amb la interfície incorporada i és irreversible. Per una banda, el Samsung A16, amb un preu més reduït i que està enfocat a nens i joves, i, per altra, el Samsung S24, que té un preu més alt i està enfocat a minimalistes digitals adults.

En el primer mes i mig des que s’ha llançat el projecte, Balance Phone ja ha venut els seus dispositius a 23 països diferents d’àmbit europeu i la previsió és començar a enviar a tot el món a partir del segon trimestre d’aquest 2025. També esperen poder aportar al llarg de l’any millores tecnològiques al dispositiu, com un augment de la personalització de la interfície mantenint la simplicitat de Balance Phone. 

Grup Parlem, compromís amb una tecnologia humanista

Parlem, com a grup de telecomunicacions de referència a Catalunya que aposta per la proximitat i la territorialitat, ha mostrat sempre un ferm compromís amb iniciatives beneficioses per al conjunt de la societat, ja siguin procedents del món de la cultura, la llengua, l’esport o les noves tecnologies. Precisament, és aquesta visió estratègica la que explica la nova aliança amb Balance Phone concretada en una campanya digital orientada a rebaixar l’exposició a les pantalles. Sota el lema “Simplificar per amplificar les connexions reals”, la iniciativa sosté que reduir l’ús excessiu del mòbil significa guanyar qualitat de vida, és a dir, simplificar per amplificar

La campanya, que s’acaba de posar en marxa, defensa el valor del temps, la qualitat de les relacions i la realitat per sobre de les interaccions digitals superficials. S’adreça, sobretot, a famílies amb nens i fills adolescents i joves adults que busquen un estil de vida més equilibrat. L’objectiu és fomentar una relació més saludable i humana amb la tecnologia, allargar l’edat d’entrada a les xarxes socials i potenciar una educació digital més responsable. Properament, es preveuen altres accions divulgatives de la campanya, com són l’organització de taules rodones d’educació i noves tecnologies o trobades amb AMPAs per explorar vies de col·laboració en benefici dels estudiants. 

Paral·lelament, Grup Parlem i Balance Phone han arribat a un acord comercial que es concreta de la següent manera. Des d’avui mateix, es pot adquirir el dispositiu mòbil de Balance Phone a l’espai “Territori Parlem” de Barcelona en un pack que inclou la contractació d’una línia mòbil de Parlem Telecom. Es tracta de l’única botiga física on es pot comprar el nou dispositiu de Balance, ja que aquest fins ara només es comercialitzava online. Ara bé, no es descarta que a mig termini altres botigues de l’operadora d’arreu de Catalunya també s’afegeixin a la iniciativa comercial.

Declaracions dels portaveus de Balance Phone i Grup Parlem

En la presentació d’aquest matí, Xavier Capellades, Conseller Delegat del Grup Parlem, ha afirmat que “aquesta aliança s’emmarca dins de l’estratègia de Parlem de promoure una tecnologia amb impacte local i compromís social, posant sempre les persones al centre de la innovació. Creiem que en el sector de les telecomunicacions hem de ser responsables i avançar cap a un model digital més sostenible i adaptat a les necessitats reals de les persones. És essencial oferir alternatives que permetin una relació més conscient amb la tecnologia, sense perdre de vista la seva utilitat i comoditat en el dia a dia.” 

“La nostra és una societat hiperconnectada, on les pantalles són omnipresents, però hem d’aprendre a gestionar la tecnologia sense rebutjar-la. Aquesta col·laboració amb Balance Phone ens permet ajudar a combatre l’estrès digital i fomentar una relació més sana i equilibrada amb els dispositius.”

Per la seva banda, Albert Beltran i Carlos Fontclara, fundadors de Balance Phone, han considerat que “la col·laboració amb el Grup Parlem suposa l’alineació de dos agents del món de la telefonia mòbil que volen caminar cap a uns mateixos objectius: avançar en l’ús responsable del mòbil i combatre’n les addiccions”.

Sobre la necessitat de Balance Phone en el mercat, Fontclara ha remarcat que "els controls parentals convencionals sovint són insuficients per frenar l’ús excessiu del mòbil. Balance Phone elimina aquesta temptació perquè les restriccions són irreversibles, creant un entorn digital més saludable per a nens, adolescents i adults". Beltran ha afegit que “l’objectiu no es tracta de rebutjar la tecnologia, sinó de simplificar-la per amplificar-ne els beneficis, garantir així un ús més conscient i productiu”.

Per aquest motiu han volgut destacar la importància de col·laborar amb institucions i comunitats per generar un impacte real. “No descartem treballar amb escoles i AMPAs per conscienciar sobre els riscos de l’ús excessiu del mòbil i fomentar una educació digital més responsable. La nostra missió no acaba amb la venda d’un dispositiu, sinó que volem ser part activa d’un moviment que posi el benestar de les persones al centre de la innovació tecnològica”, ha conclòs Fontclara.

En la mateixa línia, Montserrat Lavilla, CMO del Grup Parlem, ha considerat que l’acord pot suposar “un impuls d’una tecnologia humanista al nostre país”, ja que dues empreses tecnològiques s’uneixen per afavorir el “benestar emocional i psicològic” dels més joves en la seva relació amb les pantalles i les xarxes socials en una època educativa clau per a la formació de les persones.