Parlem Telecom es prepara per sortir al mercat borsari BME Growth després d’haver assolit els seus millors resultats econòmics històrics l’any passat, quan l’operadora de telecomunicacions va aconseguir una facturació de 18,7 M€. Aquesta xifra suposa un increment en ingressos del 70% respecte del 2019, any en què la companyia catalana va obtenir 10,9 M€ en facturació. D’aquesta manera, els efectes de la pandèmia de Covid-19 no s’han fet notar a l’expansió empresarial de Parlem Telecom, que va tancar el 2020 amb uns beneficis propers als 11.000 € i un EBITDA de 660.000 €. En concret, el número total de línies de mòbil va passar de 36,3k (2019) a 54,7k (2020), mentre que les de telefonia fixa (fibra o ADSL) van passar de 16,6k (2019) a 24,5k (2020). La progressiva aposta de l’operadora pels clients B2B —amb la seva àrea de negoci Parlem Empreses— també està donant els seus primers fruits, ja que els clients empresarials van suposar un 11% dels ingressos totals el 2020 (2,074 M€) enfront del 89% dels clients residencials (16,684 M€). Les perspectives per al 2021 són encara més bones i durant el primer trimestre l’operadora ja ha ingressat un total de 6 M€, una xifra que supera els resultats de tot l’exercici del 2018 (5’6 M€)
La companyia catalana, que està liderada pel seu principal accionista i president executiu, Ernest Pérez-Mas, posarà en marxa una nova ronda de finançament en les properes setmanes, amb la qual aspira a obtenir un capital de 10 M€ per dur a terme la seva sortida a borsa. Recentment, Parlem Telecom també va emetre un bo convertible per valor de 3 M€, la subscripció del qual va ser liderada per la gestora de capital risc Inveready, un altre dels principals accionistes de l’operadora.
L’expansió de Parlem en els propers 12 mesos
L’estratègia immediata de Parlem Telecom contempla una major implantació a Catalunya amb la inauguració de desenes de botigues físiques, que li permetran penetrar a les zones rurals i en alguns grans centres urbans. L’operadora, que invertirà 1 M€ en aquesta expansió territorial en els pròxims 12 mesos, actuarà a tres nivells: botigues insígnia a capitals de província, botigues franquícia a les capitals de comarca i botigues mòbils/corners als pobles petits. Amb aquest pla, Parlem Telecom aspira a un mercat de 300.000 usuaris i preveu generar més de 2 M€ en ingressos l’any 2022. Alhora, la companyia catalana adquirirà infraestructura de fibra pròpia a les zones rurals on s’ubicaran els seus establiments per accelerar la captació de clients. Actualment, l’operadora disposa de tres botigues físiques pròpies arreu de Catalunya, que estan situades a Barcelona, Lleida i Reus.
L’estratègia de Parlem Telecom per als propers mesos també contempla l’adquisició d’empreses de telecomunicacions locals en els territoris objectiu per reforçar el seu pla rural. Aquesta via oferirà una expansió ràpida a l’operadora, que confia en seguir situant-se entre les 200 empreses que més ràpidament creixen a Europa, tal com ho ha constatat el Financial Times en els seus rànquings de 2020 i 2021. Alhora, Parlem Telecom es mostra oberta a desenvolupar el seu negoci més enllà de Catalunya, molt particularment a les Illes Balears, on el 2019 ja va adquirir l’empresa Lemon Telecom, i al País Valencià. A mitjà termini, la companyia es marca els següents objectius per al 2024: ingressos totals superiors a 60 M€, un EBITDA que arribi fins al 15% i uns clients empresarials que suposin el 20% de la facturació.