Segona edició del llibre de Via Empresa sota el nom Qui mou l'economia catalana?, on es pretén descobrir les persones que més influeixen i que mouen l'economia real de Catalunya.
En aquest nou llibre, el president executiu d'Intermèdia Comunicació, Toni Rodríguez, ha estat un dels co-autors. Una edició que compta amb les seves opinions, però també les d'altres personalitats, entre els quals Oriol Amat, Xavier Roig, Carme Poveda, Josep M. Ganyet, Ariadna Romans, Enric Llarch, Aida Jurado, Roger Vinton, Eva Vila-Massanas, Marc Argemí, Maria Mora i Francesc Raventós.
Qui mou l'economia catalana? comença així:
“Els actors són protagonistes de l’actualitat que estan interessats en explicar-te la seva versió de les coses, però que no sempre estan disposatsa obrir el calaix més íntim dels seus pensaments”
Oriana Fallaci, gran entrevistadora italiana del segle XX avui pràcticament desconeguda, deia que “el periodista és un historiador del present” que es veu obligat a treballar contrarellotge sense prou temps ni garanties de saber si tot el que li expliquen és cert al cent per cent.
Les fonts que nodreixen la informació solen provenir de persones que volen influir sobre l’opinió pública i per això actuen. Són actors que com tots els actors (i tots en som una miqueta) volen seduir, convèncer, agradar, i fins i tot invertir en el cèlebre Banc de Favors del que parlava el mala- guanyat John Kennedy Toole a la Conjura dels necis: un establiment virtual en el qual convé tenir-hi sempre saldo positiu.