El grup Sorli reforça el seu pla d’expansió i anuncia la inversió de 30 milions d’euros en la construcció d’un nou centre logístic i l’obertura de set establiments – cinc supermercats i dos centres esportius-.
Un període d’expansió
En els darrers sis anys, el grup ha dut a terme un procés de reformes i de renovació de tota la xarxa de supermercats per aplicar el nou model comercial amb una inversió superior als 70 milions d’euros. Un cop acabada aquesta fase, durant el 2023 s’inicia una etapa d’expansió amb l’obertura de nous establiments i d’un centre logístic.
Sorli invertirà 18 milions d’euros en la construcció d’un nou magatzem logístic a Granollers, Can Català, situat a prop de l’actual, passant de 14.000 m2 a més de 25.000 m2. El nou magatzem allotjarà referències de gran consum i d’alta rotació i productes refrigerats i càrnics. La companyia compta amb quatre centres de distribució per subministrar als seus establiments: dos a Mercabarna, un per a la fruita i verdura i un altre per al peix; un tercer ubicat a Montmeló per al producte sec i refrigerat i un quart a Terrassa per als congelats.
A més a més, Sorli obrirà cinc nous supermercats ubicats a les comarques del Vallès i del Maresme i dos nous centres esportius Sorli Sport al Maresme i a Badalona.
Actualment, el Grup Sorli, amb quasi 2.000 treballadors, compta amb 105 supermercats, 15 cafeteries, 3 centres esportius Sorli Sport, 3 benzineres Sorli Go, 2 restaurants, i un centre comercial exclusiu (Sorli Emocions) que inclou un hotel de 4 estrelles.
Els supermercats Sorli aposten pels productes frescos, locals i de proximitat, amb un assortiment format per més de 9.000 referències, la qualitat de servei i amb uns valors per la igualtat i violència zero.
Aquest 2023 culmina el Pla de Carrera de Frescos iniciat fa dos anys, que té com a objectiu posar en valor els professionals de les seccions de frescos amb un pla de formació especifica per a cada secció, conjuntament amb un pla d’incentius que arribarà a 900 persones de l’organització i que permetrà continuar promovent la vocació de servei i d’especialització de la companyia.
Un creixement sostingut
El Grup Sorli tanca l’any 2022 amb una facturació de 260 milions d’euros i pel que fa a la venda online amb Sorliclic arriba al 2% de la seva facturació.
Josep Figueras, director general, ha afirmat que Sorli “arriba als cent anys en plena joventut” i que “l’objectiu de l’empresa és créixer sòlidament”. Per la seva banda, Anna Sorli, l’administradora del grup, ha explicat que “Sorli és més que un supermercat, volem ser un referent de la salut i de la bona alimentació, i continuar apostant pels productes frescos, de proximitat i per la qualitat del servei”.
100 anys de proximitat
Aquest any 2023 Sorli compartirà amb la ciutadania la celebració del seu centenari. La cadena de supermercats catalana va néixer en una petita botiga l’any 1923 al carrer Pere IV del barri de Poblenou de Barcelona.