IniciActualitatTruthfulTalks, Núm. 1 - Comunicació responsable per generar influència

TruthfulTalks, Núm. 1 - Comunicació responsable per generar influència

  • 03 Oct 2024
  • Sala de premsa
Tornar

El dimecres 2 d'octubre vam obrir un nou espai de debat a Intermèdia Comunicació anomenat Truthful Talks, pensades trimestralment per parlar sobre comunicació responsable. En aquesta primera edició, celebrada a Juno House Club, es va parlar de 'Comunicació responsable per generar influència' on van participar quatre ponents d'alt nivell: Anna Sorli, administradora del grup Sorli i presidenta de la Fundació Sorli; Laia Corbella, directora de comunicació i relacions institucionals de la Mobile World Capital Barcelona; Imma Amat, presidenta d'Amat Immobiliaris; i Gemma Calvet, advocada i consultora. Moderada per la nostra Consellera Delegada, Aina Rodríguez, i en un ambient íntim, els assistents van poder escoltar els consells i opinions de les ponents, així com participar en la conversa que es va generar durant el debat. 

 

Anna Sorli va apuntar que "si no t’expliquen les qüestions, no les entens. Fins que no t’ho comuniquen i no n’aprens, no pots començar a compartir-ho ni a educar-te. La comunicació aporta i crea vincle, de pertinença i favorable. És coherència amb un mateix i saber transmetre i traslladar-ho als altres". Per la seva banda, Laia Corbella va subratllar que “la comunicació responsable és sostenible en el temps. Pot ser que a curt termini no surti a compte, però a llarg termini sí. Per influir, per la reputació i per ser sostenible. És estratègia i imprescindible per tenir rendibilitat. A més, crea llegat, identificació i com vols que se’t conegui com empresa. El valor en l’ADN". Imma Amat, coincidint amb les seves companyes, va destacar que a la seva empresa familiar “som transparents, sempre diem la veritat de les nostres dades, tan bones com dolentes, i adoptar aquestes pràctiques de comunicació responsable ha creat confiança als mitjans. Ens venen a trobar quan busquen credibilitat. Un periodista ens deia: “als únics que em crec són els Amat”. Per últim, Gemma Calvet va insistir en que “la comunicació responsable radica en el fet que puguem connectar amb l’interès general, amb la comunitat humana i vetllar per ella" i va afegir que “la visibilitat pública crea agenda i és una gran responsabilitat. La comunicació, la paraula, és l'eina de treball. És un gran repte està informat per tenir criteri i vetllar per la independència”.

Va ser una sessió molt interessant que resumim amb tres conceptes que també giren entorn del nostre relat: comunicació responsable, transparència i credibilitat.