IniciProjectesArribada del vaixell Götheborg

Arribada del vaixell Götheborg

Petició
Objectius

L’empresa propietària de Götherborg de Suècia, el veler de fusta oceànic més gran del món, es va posar en contacte amb Intermèdia Comunicació amb l’objectiu d’obtenir difusió en els mitjans de comunicació de l’arribada a Barcelona de l’embarcació. Així mateix, també es pretén informar la ciutadania sobre la possibilitat de visitar el veler durant els caps de setmana de novembre a març del 2023. Finalment, es va demanar la publicació i difusió de les impressionants fotografies de l’arribada i l’amarratge del veler.

La nostra solució
Estratègia

L’estratègia desenvolupada va venir marcada per les possibilitats del projecte. El client ens oferia la possibilitat de portar a un grup de periodistes en una petita embarcació per a que pugessin a bord del veler en la seva arribada a Barcelona. D’aquesta manera, aquests tres mitjans seleccionats van poder prendre imatges inèdites de l’embarcació en aigües barcelonines i també presenciar “la salutació d’armes”, deu dispars de canó que es realitzen com a salutació a la ciutat a la que arriben els mariners.

Vam convocar a un grup reduït de periodistes a pujar a bord i a tots els mitjans de comunicació a presenciar l’arribada del veler des del port i a visitar el veler i conèixer a la seva tripulació un cop amarrats. El capità, i tres mariners que parlaven espanyol, van ser els més sol·licitats per entrevistar.

A qui no va poder assistir en aquella data, li vam brindar la possibilitat de visitar el veler els dies següents.

Pla d’acció
  1. Estratègia de comunicació.
  2. Actualització de la base de dades i selecció de periodistes clau amb el client.
  3. Invitació a un grup reduït de periodistes a pujar a bord de l’embarcació en la seva arribada a Barcelona. Capacitat de l’embarcació molt reduïda.
  4. Invitació i comunicat de premsa a tots els altres mitjans de comunicació per a cobrir l’arribada del veler des del port de Barcelona i per a visitar-lo un cop atracat al moll.
  5. Convocatòria de mitjans per visitar durant el cap de setmana i dates següents.
  6. Clipping de premsa, ràdio i televisió.
L’impacte
Resultats
El resultat va ser un clipping de premsa molt potent. Entre les repercussions més destacades hi ha una foto immensa del veler, que va ser portada d'El Periódico i que va sortir en reportatges de Telecinco, Televisión Española, Cuatro i TV3. La televisió local de Barcelona, betevé, va fer tres connexions en directe diferents durant el dia de l’arribada del veler i després altres connexions en directe durant el cap de setmana per als programes culturals i magasins del mitjà.
57
impactes en mitjans de comunicació
208M
de persones d’audiència estimada
603.800 €
de valor econòmic