IniciProjectesCircuit Festival 2023 (Matinée Group)

Circuit Festival 2023 (Matinée Group)

Petició
Briefing

El 2008, Matinée Group va crear un concepte que va canviar l’escena per sempre. Per primera vegada, les millors festes, promotores i artistes internacionals es van donar cita a Barcelona per a celebrar una setmana de clubbing, oci i vacances que va convertir l'esdeveniment en el qual és avui: el Circuit Festival. El festival LGTBIQ+ més important del món on l’any 2023 va reunir persones de més de 80 nacionalitats per celebrar l'amor i l'amistat, més enllà del gènere i de la identitat sexual.

Objectius

Fer difusió de l’impacte a la ciutat del Circuit Festival, el festival LGTBIQ+ més important de tot el món i, en concret, del Water Park Day, la seva festa més icònica. A més de l'icònic Water Park Day a Illa Fantasia, la programació incloïa 11 festes en clubs de diferents barris de la ciutat on van participar promotores internacionals de renom i els DJ més prestigiosos de l'escena.

La nostra solució
Estratègia

Amb els mitjans, es va tractar el tema des de dues perspectives. D'una banda, es va treballar l'aspecte més econòmic, ja que és un festival que converteix Barcelona en el punt de trobada del col·lectiu LGTBIQ+, amb més de 60.000 visitants i amb la creació de més de 1.500 llocs de treball. Persones de 80 nacionalitats es van desplaçar a la capital catalana, que es va convertir en l'opció perfecta per a unes vacances amb la seva àmplia oferta (lleure, cultura, gastronomia, allotjaments, comerços…). A més, les festes van tenir lloc a diferents barris, cosa que va contribuir a dinamitzar l'economia local (no només al centre).

D'altra banda, es va tractar des del costat més amable i alegre de la celebració del Water Park Day, un esdeveniment molt visual per als mitjans, sobretot per a les televisions i els fotògrafs.

Pla d’acció
  1. Creació d'una base de dades amb les seccions de societat i economia, així com especialitzacions LGTBIQ+ i programes de TV i ràdio.
  2. Redacció i enviament d'una nota de premsa per informar els mitjans de comunicació sobre les activitats del Circuit, amb un èmfasi especial al Water Park Day. Coordinació, gestió de fotos i vídeos. Gestió de confirmacions.
  3. Cobertura del Water Park Day i coordinació de declaracions de la portaveu.
  4. Gestió d'entrevistes amb la portaveu del grup i responsables de negocis afins amb el sector del Gayxample (perruqueries, botigues, hotels, bars…) durant els dies previs i posteriors a la celebració del festival.
  5. Atenció a les peticions dels periodistes.
  6. Clipping de premsa.
L’impacte
Resultats
Aquesta edició del Circuit Festival, amb els seus impactes previs, durant i post esdeveniment, es van aconseguir 107 repercussions en mitjans (catalans, nacionals i internacionals): 26 impactes a la televisió, 60 a mitjans digitals, 15 a mitjans impresos i 6 a ràdio.
Durant la setmana del festival, la portaveu del grup va concedir declaracions a 11 mitjans de comunicació. Alguns dels impactes més destacats als mitjans van ser a La Vanguardia (amb semàfor verd inclòs), El Periódico, Telecinco, El País, TV3, TVE, La Sexta…
107
impactes en mitjans de comunicació
581M
de persones d’audiència estimada
1.125.656 €
de valor econòmic