IniciProjectesCircuit Festival 2024 (Matinée Group)

Circuit Festival 2024 (Matinée Group)

Petició
Briefing

Fa 15 anys es va crear un concepte que canviaria l’escena per sempre. El 2008, Matinée Group va donar vida al que es convertiria en una cita anual a Barcelona de les millors festes, promotores i artistes internacionals. Durant una setmana, la capital catalana és l’epicentre del Circuit Festival, el festival LGTBIQ+ més important del món, que reuneix més de 80 nacionalitats per celebrar l’amor i l’amistat, més enllà del gènere i de la identitat sexual, on els seus assistents gaudirien de festes exclusives, clubbing, oci i vacances.

Objectius

Fer difusió i donar a conèixer als mitjans de comunicació el quinzè aniversari del Circuit Festival, el festival LGTBIQ+ més important del món, així com del seu impacte a la ciutat de Barcelona i Catalunya i, en concret, del Waterpark Day, la seva festa principal i més icònica de la setmana. A part d’aquest dia central del Waterpark Day a Illa Fantasia, la programació del festival incloïa més d’una desena de festes repartides per la ciutat de Barcelona on participaven promotores internacionals de renom i artistes prestigiosos de l’escena.

La nostra solució
Estratègia

Aquest és el tercer any consecutiu que Intermèdia Comunicació es fa càrrec d’aquest projecte i, amb les experiències prèvies, amb els mitjans de comunicació es va enfocar dos vessants: per una part, l’impacte que té el turisme que aplega aquest festival a la ciutat, tant pel punt econòmic com per la diversitat. És un punt de trobada de més de 60.000 persones que venen estrictament pel festival, però també per descobrir i experimentar l’oferta gastronòmica, cultural, turística, comercial, que ofereix Barcelona i que crea més de 1.500 llocs de treball tant directes com indirectes. El festival aplega més de 80 nacionalitats diferents, per la qual cosa ajuden a dinamitzar l’economia local i nacional. 


D’altra banda, la cobertura mediàtica es va centrar a tractar l’aspecte de la diversitat en l’amor i les amistats, en mostrar la cara més amable i alegre de la celebració al Waterpark Day, un esdeveniment amb gran expectació dels mitjans i amb alt contingut visual, sobretot per televisions i fotògrafs, i en assenyalar que era la 15a edició del festival.

Pla d'acció
  1. Creació d’una base de dades amb les seccions de societat, economia i cultura, així com d’especialitzacions LGTBIQ+ i programes de televisió i ràdio.
  2. Concretament per aquesta 15a edició, gestió de la trobada de Manolo Soria, director de Matinée Group i Luca Farina, director del Circuit Festival, amb l’alcalde de la ciutat de Barcelona, Jaume Collboni.
  3. Gestió de reportatges amb les televisions, ràdios i premsa escrita i digital amb entrevistes amb la portaveu del grup, així com amb diferents comerciants del Gaixample, una zona de comerços LGTBIQ+, dels quals molts esdevenen entitats col·laboradores amb el Circuit Festival.
  4. Redacció, enviament i seguiment de notes de premsa per informar els mitjans de comunicació sobre les activitats del Circuit, en especial èmfasi del Waterpark Day. 
  5. Atenció als mitjans per diferents actes, sobretot pel Waterpark Day, on també es van gestionar les acreditacions i acompanyament de premsa.
  6. Assistència d’un equip d’Intermèdia Comunicació a Illa Fantasia i coordinació amb els mitjans de comunicació.
  7. Seguiment de les informacions publicades amb relació a temes d’importància per l’organització, així com seguiment de les publicacions del Circuit Festival donant el servei de clipping de premsa.
L'impacte
Resultats
En aquesta quinzena edició del Circuit Festival, amb els seus impactes previs, durant i post de l’esdeveniment, es van aconseguir un total de 112 impactes, tant en digital com en televisió, ràdio, premsa escrita i agències. A més, els responsables de l’organització van concedir 15 entrevistes a diferents mitjans de comunicació, donant així una àmplia cobertura mediàtica. Alguns dels impactes més destacats van ser a La Vanguardia - on, a part de diferents articles, el director executiu de Matinée Manolo Soria, va sortir amb semàfor verd -, El Periódico, TV3, Catalunya Ràdio, La Sexta, RTVE, Mediaset, entre d’altres.
112
impactes a mitjans de comunicació
603.400.000
de persones d'audiència estimada
1.581.000
de valor econòmic