Informe Salut Digital a Catalunya i II Health Revolution Congress
El maig del 2024, amb la segona edició, el Health Revolution Congress (HRC) es consolida com la trobada europea de referència en salut digital i ho fa en el marc del recinte modernista de Sant Pau, seu de Barcelona Health Hub, associació sense ànim de lucre organitzadora de l’esdeveniment. El congrés, que reuneix startups globals i grups d'interès del món hospitalari i dels sectors farmacèutic, inversor i financer, és un gran fòrum de debat sobre les noves tendències en salut digital i, també, un punt de mostra de les solucions tecnològiques més avançades en aquest àmbit.
L’esdeveniment compta amb el suport de la Fundació Sant Pau, d’ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya i de Barcelona Activa de l'Ajuntament de Barcelona. També, amb la participació de més de 85 empreses com AstraZeneca, Sanofi, DKV, Zurich, Microsoft, Google Cloud, Asabys, Mediktor, Doole Health, Mutual Mèdica, Reig Jofre o Angelini Pharma, entre altres. Hi van participar 2.500 congressistes de més de 50 països i uns 200 ponents de primer nivell nacional i internacional, experts en salut digital.
En el marc del congrés es va presentar públicament l’actualització de l'informe sobre Salut digital a Catalunya, elaborat per ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball– en col·laboració amb Barcelona Health Hub. De l’estudi es desprèn que Catalunya, i Barcelona en particular, són un territori de referència en l’àmbit de la salut, la seva innovació i digitalització, gràcies a un destacat ecosistema de recerca preparat per desenvolupar noves solucions en el camp de la salut digital.
La roda de premsa prèvia a la celebració del HRC va ser plantejada amb l’objectiu de donar a conèixer les dades principals de l’informe elaborat amb ACCIÓ; així com també posar en relleu la importància internacional del congrés amb el qual Barcelona Health Hub, com a dinamitzadora de l’ecosistema del sector, posiciona Barcelona, i Catalunya en general, com a epicentre de la salut digital.
Per a gestionar les accions relacionades amb els mitjans de comunicació, BHH, com ja va passar en la primera edició del HRC, va confiar en Intermèdia Comunicació com a agència de comunicació de Barcelona Health Hub. L'estratègia es va basar a donar a conèixer l’informe i la segona edició del congrés als mitjans mitjançant diverses accions amb l'objectiu d'aconseguir el màxim públic possible. A aquest efecte, a la roda de premsa es va convocar tant als mitjans generalistes, com als sectorials de salut, emprenedoria i econòmics, de premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals. Així mateix, també es va convocar a les agències de notícies, per a potenciar la consecució dels objectius proposats.
Cal destacar que la roda de premsa va tenir un efecte multiplicador i posteriorment es van gestionar algunes entrevistes als responsables del projecte.
- Creació de base de dades de mitjans de comunicació.
- Organització de la roda de premsa per presentar l’actualització de l’informe i les dades més destacades de la segona edició del HRC, amb ACCIÓ, la Fundació Sant Pau i Barcelona Health Hub (un representant de cada institució i l’equip directiu de Barcelona Health Hub).
- Coordinació amb ACCIÓ per a l’enviament d'una nota de premsa sobre la presentació de l'estudi.
- Gestió d'entrevistes i reportatges per a premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals.