IniciProjectesMercat de Mercats 2024

Mercat de Mercats 2024

Petició
Briefing

Els dies 18, 19 i 20 d’octubre la plaça de Catalunya va acollir la tretzena edició de la Fira Mercat de Mercats, la gran festa dels mercats de Barcelona, del producte i de la gastronomia de proximitat i sostenible. Es tracta d’un espai de trobada i de transmissió de la cultura gastronòmica de mercat de la mà de comerciants, xefs i prescriptors, que posa en valor el paper dels mercats com a proveïdors de producte fresc i de qualitat, principals exponents del comerç de proximitat i promotors de l’alimentació saludable, de la dieta mediterrània i de la compra conscient. Entre d’altres, a la fira hi van participar dinou parades de nou mercats amb productes frescos de les diferents denominacions (fruites i verdures, llegums, especialitats, xarcuteria, olives, pesca salada, peix i carn) i dotze restauradors.

Aquesta iniciativa està impulsada per l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), amb la col·laboració de la Federació de Mercats Municipals de Barcelona (FEMM).

 

 

Objectius

Comprar al mercat afavoreix l’economia circular, ajuda a reduir la petjada ecològica mitjançant els productes de proximitat i de temporada i contribueix a la lluita contra el malbaratament alimentari. Per això, la Fira Mercat de Mercats vol posar en valor el paper que desenvolupen els 43 mercats - 39 alimentaris i 4 no alimentaris - a la ciutat com a ànima dels barris, motors econòmics, espais socialitzadors, de trobada i d’aprenentatge. La fira reivindica la cultura gastronòmica i sostenible amb els productes frescos, la zona de restauració i les més de vint activitats desenvolupades a l’aula.

La nostra solució
Estratègia

Mercat de Mercats és un dels esdeveniments més importants que cada any duu a terme l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona. Intermèdia es va encarregar de gestionar la comunicació de l’esdeveniment, abans, durant i després de l’acte, en coordinació amb l’IMMB i l’Ajuntament de Barcelona. A banda de donar a conèixer les novetats de la fira, era essencial posar el centre el veritablement important: els representants dels comerciants i restauradors dels mercats de Barcelona. A més a més, van tenir un paper molt rellevant les activitats que es van dur a terme a l’Aula d’Activitats, com els showcookings dels xefs reconeguts amb Estrella Michelin Jordi Artal -Cinc Sentits-, Fran Agudo -Montbar- i Yoshikazu Suto (Suto).

Durant els tres dies de la fira, un equip d’Intermèdia es va desplaçar a la plaça de Catalunya per entrevistar els comerciants i restauradors, cobrir les activitats infantils, cobrir els tallers i showcookings a l’Aula, redactar articles, fer tria de fotografies…

Pla d’acció
  1. Redacció i enviament d’una nota de premsa prèvia i d’un dossier de premsa.
  2. Gestió de les demandes dels periodistes.
  3. Atenció als mitjans a la fira.
  4. Redacció de publi reportatges.
  5. Entrevistes a comerciants i restaurador.
  6. Redacció de blogs resum diaris amb informació sobre els tallers, concerts, activitats infantils…
  7. Redacció d’una nota de premsa de balanç.
  8. Redacció d’articles pel blog.
  9. Elaboració del recull de premsa.
  10. Redacció d‘un informe final d’acció.
L’impacte
Resultats
Més de 100.000 persones es van apropar durant els dies 18, 19 i 20 d’octubre a la plaça de Catalunya per viure la Fira Mercat de Mercats. Durant aquests dies, prop de 10 mitjans, com TVE o Betevé, van acudir presencialment per conèixer aquest esdeveniment de primera mà.  En total, es van publicar més de 91 impactes en mitjans de comunicació audiovisuals, escrits i digitals. 
 
100.000
assistents
91
repercussions en premsa
464.252 €
valor econòmic
263.053.507
audiència assolida
20
actes als quals s’ha donat cobertura
25
entrevistes