IniciProjectesNomenament del director general de Parlem Telecom

Nomenament del director general de Parlem Telecom

Petició
Briefing

Parlem Telecom, una de les operadores de referència a Catalunya sent fidel als valors de catalanitat i proximitat vers el client, és el pilar actualment del Grup Parlem i des del 2021 cotitza a borsa dins del mercat BME Growth. El salt des dels inicis com a start-up fins a l’actualitat ha suposat un repte comunicatiu, en el qual ha estat fonamental construir un relat sòlid per a la premsa i els inversors.

El Consell d’Administració del Grup ha nomenat fa unes setmanes Xavier Capellades nou director general de Parlem per tal de reforçar l’estructura d’alta direcció i dur a terme una reestructuració empresarial que incrementi la rendibilitat dels propers anys. Aquest moviment, que ha estat un dels més significatius del 2023, vol garantir que Parlem assoleix els objectius ambiciosos que es va marcar en la seva sortida al mercat borsari: 60 milions d’euros de facturació i un 15% d’EBITDA quan tanqui l’exercici del 2024.

Objectius

L'objectiu de comunicació d’aquesta campanya no tan sols era comunicar aquest nomenament, sinó assolir un major impacte mediàtic i reforçar la figura de Xavier Capellades, el nou director general de Parlem.

La nostra solució
Estratègia

Per tal de comunicar aquest nomenament estratègic, vam seguir dues vies. D’una banda, vam elaborar un document d’Altra Informació Rellevant (OIR, en les sigles en castellà) per tal de donar-lo a conèixer als accionistes i potencials inversors de Parlem al BME Growth. De l’altra, vam elaborar una nota de premsa en tres idiomes (català, castellà, anglès) per tal de comunicar la notícia als periodistes de les seccions d’Economia de premsa generalista, dels mitjans estrictament econòmics, dels mitjans dedicats a borsa i dels específics de telecomunicacions. El redactat de les notes es va adaptar en funció dels diversos targets.

Vam organitzar prèviament una sessió de fotografies corporatives a la seu del Grup Parlem. Acompanyats d’un fotògraf de confiança, vam aconseguir diverses imatges adients per il·lustrar el nomenament seguint els valors de l’operadora. En les fotos no només va aparèixer Xavier Capellades, sinó també Ernest Pérez-Mas, ja que en aquesta nova etapa de Parlem conserva el seu càrrec com a president executiu. Es tractava de fer palès en les fotografies que el Grup feia un salt endavant amb la contractació de Capellades i alhora preservava l’essència representada pel seu fundador. A partir de la sessió, vam triar quines eren les imatges més adequades per acompanyar la nota de premsa i quines eren les més encertades pels canals de Parlem (blog, xarxes socials, newsletters, etc.).

Pla d’acció
  1. Elaborar un document d’Altra Informació Rellevant i donar-lo a conèixer als accionistes i potencials inversors de Parlem al BME Growth.
  2. Enviament d’una nota de premsa a les seccions d’Economia de premsa generalista.
  3. Organitzar una sessió de fotografies corporatives a la seu del Grup Parlem.
L’impacte
Resultats
La coherència entre el relat comunicatiu i la selecció de les imatges —on es va posar en valor el perfil d’alt executiu de Capellades i alhora es va mostrar la idea de lideratge compartit amb Pérez-Mas— va ajudar a què la difusió del nomenament fos tot un èxit, tal com va quedar palès a diversos mitjans de pes i a les xarxes socials del Grup. Concretament, la notícia va aparèixer a 17 mitjans de comunicació de premsa online i escrita, entre els quals capçaleres de referència per al sector de telecomunicacions on opera Parlem, com són EXPANSIÓN, EL ECONOMISTA, VIA EMPRESA o BOLSAMANÍA.
17
impactes en mitjans de comunicació
130.994€
de retorn econòmic
101M
de persones d’audiència estimada