Nova inversió de QIAGEN a Barcelona
QIAGEN és una empresa global de biotecnologia fundada a Alemanya l’any 1987. Està especialitzada en tecnologies de diagnòstic molecular, proves aplicades, recerca acadèmica i farmacèutica que proporciona solucions per descobrir coneixements moleculars de manera més ràpida, millor i més eficient per als laboratoris que treballen en la detecció i el diagnòstic de malalties infeccioses, el càncer i la tuberculosi latent.
La relació de QIAGEN amb Barcelona i Catalunya es remunta a l’any 2018, quan es va adquirir per 154 milions d’euros una companyia tecnològica fundada per investigadors catalans que van desenvolupar a les instal·lacions del Parc Científic de Barcelona un test diagnòstic capaç de processar qualsevol mostra sense preparació prèvia. És en aquest espai on, durant els primers mesos de la pandèmia de la Covid-19, es va desenvolupar un test sindròmic pioner al món que va permetre una detecció de la infecció més ràpida per abordar totes les fases de la pandèmia, i que es va distribuir per tot el món.
Ara, QIAGEN realitzarà una inversió de 13 milions d’euros en les seves instal·lacions de Barcelona que implicarà el trasllat a unes noves instal·lacions a Esplugues de Llobregat, a l’antiga fàbrica de Braun, amb un potencial de creixement que es convertirà en la nova centre global d’innovació per detectar malalties infeccioses.
Sota aquest marc, QIAGEN va encarregar a Intermèdia Comunicació funcions de relacions institucionals i de gabinet de premsa. Per un costat, l’encàrrec d’organitzar reunions i visites del CEO de QIAGEN, Thierry Bernard, amb institucions i organismes públics i privades d’alt nivell de Barcelona i Catalunya durant els quatre dies que va estar a la ciutat. Per l’altre, la conceptualització i organització d’un acte amb mitjans de comunicació per donar a conèixer els detalls d’aquesta inversió, i l’impacte econòmic, laboral i social que aquest desenvolupament tindrà per a la ciutat de Barcelona i Catalunya.
Es va establir dues línies de treball, atenent l’encàrrec diferenciat pel que fa a relacions institucions i relacions amb els mitjans de comunicació. Des d’un principi la coordinació amb el client va ser clau per gestionar tots els aspectes previs i organitzatius, tenint en compte també la disponibilitat de Thierry Bernard a Barcelona, que viatjava des de Boston, era curta i que l’agenda de les institucions és molt plena. Era important que els representants polítics i socials de la ciutat i del país fossin conscients de la importància d’aquesta inversió i el creixement que comporta, a més de tractar-se d’un cas d’èxit d’una empresa de biotecnologia catalana, que no només mantenia el seu arrelament amb Barcelona sinó que creixia amb l’objectiu de ser un centre productiu amb capacitat fins a 700.000 test a l’any i ser un espai de referència que reunirà tot l’ecosistema mèdico-tecnològic.
En relació amb l’acte amb la premsa, l’equip d’Intermèdia Comunicació va valorar diversos escenaris on organitzar-lo, assessorant al client en la presa de decisió final, que va ser les instal·lacions d’Esplugues de Llobregat on es traslladaran a partir de 2026. A partir d’aquí, es va treballar en la conceptualització -que va incloure una petita visita per les noves instal·lacions encara buides-, l’organització i la comunicació. Es va enfocar des de dos vessants: per un costat l’impacte econòmic del fet noticiable, la inversió; i per l’altre l’impacte social, per la selecció de la nova seu com nou centre global de l’empresa per avançar en el diagnòstic molecular. Intermèdia Comunicació va ser l’encarregada d’elaborar el relat de la inversió, base del dossier de premsa que es va entregar als mitjans, com redactar la convocatòria i la nota de premsa que es va enviar als mitjans de comunicació. L’agència també es va encarregar d’elaborar reculls de premsa (clipping) i de dur a terme la valoració econòmica dels impactes aconseguits als mitjans.
- Creació d’una base de dades amb les seccions d’economia i societat.
- Redacció del relat de la inversió.
- Redacció d’una carta personalitzada per a les diferents institucions i organismes públics i privats d’alt nivell.
- Gestió amb les institucions i organitzacions per tancar les diverses reunions.
- Conceptualització de l’acte amb els mitjans de comunicació.
- Gestió i coordinació dels diferents proveïdors de l’acte -espai, equip tècnic (so, il·luminació, audiovisual), mobiliari i càtering.
- Redacció de la convocatòria i nota de premsa.
- Seguiment amb els mitjans de comunicació per a l’acte.
- Assistència d’un equip d’Intermèdia Comunicació i atenció als mitjans.
- Difusió i distribució de la nota de premsa.