Ocean Decade Conference
Tres anys després de l’inici del Decenni de les Nacions Unides de les Ciències Oceàniques per al Desenvolupament Sostenible (2021-2030), també conegut com a ‘Ocean Decade’ (Decenni de l’Oceà), Barcelona va acollir la Conferència del Decenni de l’Oceà 2024, on es va reunir tota la comunitat per celebrar els èxits i establir les prioritats conjuntes per al futur del Decenni. La Conferència va tenir lloc al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), del 10 al 12 d’abril de 2024, si bé es van preparar més d’un centenar d’esdeveniments al llarg de tota la setmana que es van celebrar sota el títol de ‘Ocean Decade Week’ (la Setmana del Decenni de l’Oceà).
La Comissió Oceanogràfica Intergovernamental de la UNESCO (COI/UNESCO) va organitzar tot l’esdeveniment conjuntament amb la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, a través de la Fundació Barcelona Capital Nàutica, i el Comitè Nacional del Decenni Oceànic Espanyol, liderat pel Ministeri de Ciència, Universitats i Innovació a través del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).
Three years after the start of the United Nations Decade of Ocean Science for Sustainable Development (2021-2030), also known as the “Ocean Decade,” Barcelona hosted the 2024 Ocean Decade Conference, where the entire community came together to celebrate achievements and set joint priorities for the future of the Decade. The Conference took place at the Barcelona International Convention Centre (CCIB) from 10-12 April 2024, although over a hundred events were planned over the course of the week under the title “Ocean Decade Week.”
The Intergovernmental Oceanographic Commission of UNESCO (IOC/UNESCO) organised the entire event jointly with the Catalan Government and Barcelona City Council – through the Barcelona Capital Nàutica Foundation – and the Spanish National Committee for the Ocean Decade, led by the Ministry of Science, Universities and Innovation through the Spanish National Research Council (CSIC).
Per donar a conèixer la Conferència en els mitjans, es va dividir la comunicació en dues fases: la primera pel mes de febrer i vinculada amb la presentació als mitjans, i una segona ja a l’abril i relacionada amb la mateixa celebració de l’esdeveniment.
Des d’Intermèdia es va apostar per fer una roda de premsa de presentació a Barcelona al febrer, una acció que la Unesco no tenia plantejada inicialment, i que va servir per no només donar a conèixer el programa general de la Conferència, assenyalar els objectius que es marcaven i l’estructura de l’esdeveniment, amb més d’un centenar d’actes paral·lels, sinó també per establir una primera presa de contacte amb els mitjans del país de cara a la Conferència.
A l’abril, es va treballar amb l’oficina de premsa central de la Unesco, de París, per consensuar una sèrie de mitjans espanyols i catalans on oferir la possibilitat d’entrevistar al nou secretari executiu de la Unesco, Vidar Helgesen, a banda de consensuar amb l’organització de la Conferència una sèrie de perfils entre els més de 40 ponents per oferir-los a tots els mitjans a través d’entrevistes.
Durant la celebració de la Conferència, i en l’àmbit digital, es va apostar per una sèrie de vídeos per a les xarxes socials, on s’entrevista a diversos assistents per recollir les seves opinions i respostes a preguntes relacionades amb el programa de la Conferència.
1. Creació de base de dades de mitjans de comunicació, tant catalans, espanyols com estrangers. Per aquesta tercera part, es va partir dels mitjans amb corresponsals a Espanya, llistat que es va ampliar amb els mitjans que es van desplaçar fins a Barcelona per cobrir la Conferència.
2. Organització de la roda de premsa realitzada el febrer, conjuntament amb la resta d’organitzadors de la Conferència, i coordinació amb els equips de premsa de la Generalitat, Ajuntament i CSIC.
3. Elaboració d’un dossier de premsa per a la roda de premsa. Aquest document es va anar ampliant una vegada es va acostar la data de la Conferència i l’organització confirmava la informació (programa detallat, ponents).
4. Elaboració i enviament de la nota de premsa sobre la roda de premsa de presentació.
5. Clipping de premsa de la roda de premsa de presentació.
6. Elaboració d’un dossier de premsa sobre els esdeveniments paral·lels que es van organitzar al voltant de la Conferència, amb especial èmfasi en les activitats culturals gratuïtes i obertes per a la ciutadania.
7. Elaboració i enviament d’una nota de premsa la setmana prèvia a la Conferència.
8. Disseny i elaboració de diversos banners sol·licitats per al seu ús en diferents suports de l’Ajuntament i la Generalitat, amb diferents formats i usos.
9. Gestió i atenció dels mitjans de comunicació, des de l’inici del projecte fins a la seva finalització, per a qualsevol gestió sobre la seva acreditació, petició d’entrevistes, o qüestions diverses durant la celebració de la Conferència.
10. Enviament d’una nota de premsa sobre la inauguració de la Conferència.
11. Elaboració i enviament d’una nota de premsa amb les principals conclusions de l’esdeveniment.
12. Proposta de continguts per a xarxes socials des del mes de febrer.
13. Cobertura de l’acte també en l’àmbit digital a través del compte d’Instagram.
14. Enregistrament de vídeos i la seva edició per als diversos comptes de xarxes socials.
15. Clipping de premsa de la Conferència.