IniciProjectesProjecte "I Am Ready" - Nixi for Children

Projecte "I Am Ready" - Nixi for Children

Petició
Briefing

El Health Revolution Congress (HRC) neix al maig de 2023 com la trobada europea de referència en salut digital. El Congrés es crea amb la finalitat de reunir startups globals i grups d'interès del món hospitalari i dels sectors farmacèutic, inversor i financer per debatre sobre les noves tendències en salut digital i per mostrar les solucions tecnològiques més avançades en aquest àmbit.

Impulsat i organitzat per l'associació sense ànim de lucre Barcelona Health Hub (BHH), i amb el suport institucional de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, HRC es converteix en l'aparador de les tecnologies d'avantguarda, noves tendències i solucions futures en salut digital i reforça el posicionament de Barcelona com a centre d'innovació. En aquesta primera edició del congrés, BHH va organitzar una trobada per a presentar el projecte “I Am Ready” sobre l'ús d'ulleres de realitat virtual per a reduir el nivell d'ansietat en nens i nenes que han de seguir tractaments de radioteràpia.

La realitat virtual pot ajudar a oferir una millor experiència hospitalària i reduir l'ansietat davant el tractament de radioteràpia en nens i nenes malalts de càncer. El projecte “I Am Ready”, impulsat per la Fundació Ricky Rubio, juntament amb la startup Nixi for Children, té per finalitat empoderar els nens i nenes malalts de càncer, evitar sedacions innecessàries, reduir l'ansietat de tota la família i promoure la humanització dels hospitals. “I Am Ready” inclou un kit de realitat virtual (format per unes ulleres de realitat virtual, un fullet i un peluix) que permet als pacients oncològics infantils “passejar” per les instal·lacions hospitalàries i conèixer en què consistirà el tractament que seguiran de la mà d'un personatge d'animació anomenat Nixi.

Objectius

La roda de premsa va ser plantejada amb un doble objectiu: d'una banda, donar a conèixer com es va gestar i desenvolupar la col·laboració entre la Fundació Ricky Rubio, Nixi for Children i l'Hospital Vall d’Hebron i els resultats obtinguts en el projecte, i per un altre, posar en valor el treball de Barcelona Health Hub, com a dinamitzadora d'un ecosistema que fomenta la interacció entre les seves més de 500 membres, incloses noves empreses, institucions de salut públiques i privades, universitats, grans corporacions i inversors per a accelerar la transformació digital de la indústria de la salut.

Així doncs, l'objectiu final de la campanya va ser posar en valor aquest cas d'èxit dins del marc del HRC.

La nostra solució
Estratègia

Per a gestionar les accions relacionades amb els mitjans de comunicació, es va confiar en Intermèdia Comunicació com a agència de comunicació de Barcelona Health Hub. L'estratègia es va basar a donar a conèixer el projecte als mitjans mitjançant diverses accions amb l'objectiu d'aconseguir el màxim públic possible. A aquest efecte, a la roda de premsa es va convocar tant als mitjans generalistes, com als sectorials de salut, emprenedoria i econòmics, de premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals. Així mateix, també es va convocar a les agències de notícies, per a potenciar la consecució dels objectius proposats.

Cal destacar que la roda de premsa va tenir un efecte multiplicador i posteriorment es van gestionar nombroses entrevistes als responsables del projecte.

Pla d’acció
  1. Creació de base de dades de mitjans de comunicació.
  2. Organització de la roda de premsa per a presentar el projecte de Nixi For Children amb La Fundació Ricky Rubio, Hospital Vall d’Hebron i Barcelona Health Hub (un representant de cada institució i el president de Barcelona Health Hub).
  3. Elaboració i enviament d'una nota de premsa sobre la presentació de l'estudi.
  4. Gestió d'entrevistes i reportatges per a premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals.
L'impacte
Resultats
Els resultats més significatius de la campanya són els elevats índexs d'audiència reeixits. Comptant els mitjans tradicionals –televisió, ràdio, premsa escrita i mitjans digitals–, es van aconseguir 85 impactes, amb una audiència de 214.464.888 persones i una valoració econòmica de 318.283 euros. Per la seva elevada audiència i corresponent valor econòmic, cal destacar les emissions de notícies en els mitjans de referència generalistes i especialitzats, a més del reconeixement específic per part de La Vanguardia enguany amb un semàfor verd per a Cristian Pascual, president de Barcelona Health Hub, amb la finalitat de distingir les seves iniciatives, que va comportar una audiència de 732.000, un valor econòmic de 4.789 euros, i el consegüent valor reputacional.
85
impactes en mitjans de comunicació
214M
de persones d’audiència estimada
318.283€
de valor econòmic