IniciProjectesReunió Cercle d'Economia 2024

Reunió Cercle d'Economia 2024

Petició
Briefing

El Cercle d’Economia és una entitat fundada a Barcelona el 1958 amb una trajectòria històrica molt rellevant a Catalunya i al conjunt d'Espanya. Exerceix d'associació cívica influent socialment i busca contribuir a la millora de la qualitat del debat públic mitjançant l'emissió d'opinió independent sobre els principals reptes que condicionen el progrés econòmic, social i polític. Anualment, durant tres dies des de 1961, celebra unes jornades de conferències que suposen el punt de trobada de l'elit política i econòmica del país. Dins d'aquest escenari, el Cercle confia a Intermèdia Comunicació el gabinet de premsa de les jornades. Així doncs, els principals objectius són augmentar la notorietat de la RCE 2024 i de la junta directiva.

Objectius

Establir un gabinet de premsa per a assegurar la màxima visibilitat de l'esdeveniment en mitjans de comunicació. Sent un esdeveniment molt noticiable per si mateix, es buscava donar visibilitat al President i als membres de la junta. A més, es va subratllar l'assenyalada participació dels ponents més destacats. D'altra banda, era essencial donar resposta a les peticions d'entrevistes i també d'informació. En un esdeveniment amb més de 300 mitjans registrats, hi ha un gran volum de peticions d'informació que han de ser canalitzades amb la major brevetat i eficàcia.

Un altre objectiu fonamental era informar l'assistent i al no assistent de les ponències més rellevants de l'esdeveniment. Això es va realitzar a través de la newsletter diària i la newsletter de resum.

La nostra solució
Estratègia

L'estratègia es va basar en establir-nos com a gabinet de comunicació de la Reunió Cercle d’Economia des del moment en què es va realitzar la roda de premsa de presentació de la nota d’opinió. Això va facilitar la canalització de totes les demandes dels periodistes a partir d’aquell moment, intentant assegurar una única via de comunicació i peticions. A partir d’aquell moment, tot passaria per Intermèdia, des de la revisió de les acreditacions de premsa, fins a les peticions d’entrevista.

Per assegurar una major connexió amb els periodistes acreditats també vam crear un grup de Telegram, que vam fer servir per reforçar missatges enviats per correu electrònic i també per fer avisos durant la Reunió Cercle d’Economia.

Durant aquells tres dies, vam dividir l’equip en dos grups, el que se centrava a atendre les demandes dels mitjans de comunicació i el que es dedicava a preparar les newsletters amb els continguts de les ponències i el recull de premsa.

Pla d’acció
  1. Clipping diari.
  2. Gestió dels mitjans de comunicació (inscripcions, difusió de la nota de premsa, comunicats de premsa, petició i concessió d'entrevistes…).
  3. Coordinació amb els equips de premsa d'autoritats, Casa Reial i Moncloa.
  4. Relatoría: transcripció i resum de cada sessió de la jornada de conferències.
  5. Newsletter diària i global de la RCE 2024 als assistents i als socis.
  6. Atenció a mitjans de comunicació en el taulell de premsa.
L'impacte
Resultats
Com a resultats, destaquem el voluminós clipping tant quantitatiu com qualitatiu. En total, es va arribar a aproximadament 400 impactes en premsa impresa, més de 2.500 notícies en mitjans digitals i superant les 340 en mitjans audiovisuals. Al llarg del període, es va esmentar el Cercle d’Economia en 2.960 impactes. Cal destacar la gran assistència de mitjans de comunicació, on es van acreditar més de 360. La Reunió Cercle d’Economia és un acte de grans dimensions i és molt important la confiança en cada proveïdor perquè cada àrea quedi ben coberta. Intermèdia s'encarrega de les relacions amb els mitjans de comunicació i tot el que això comporta sense interrompre el treball de l'equip que està focalitzat en el dia a dia de l'esdeveniment. Aquesta última edició va destacar pel gran nombre d'entrevistes de ponents que es van concedir. Intermèdia es va encarregar d'organitzar-les i també d'assistir per a poder atendre qualsevol demanda d'informació o qualsevol altra oportunitat comunicativa.
3.246
impactes en mitjans de comunicació
9M
de persones d’audiència estimada
15M
d’euros de valor econòmic
363
periodistes acreditats