IniciProjectesXIII Fòrum FemCAT - Catalan Legacies

XIII Fòrum FemCAT - Catalan Legacies

Petició
Briefing

FemCAT és una fundació privada que agrupa empresaris i empresàries amb la missió de treballar per Catalunya i intentar fer-la un dels millors països del món. En les seves accions, articulen i donen suport a projectes i programes en els quals l’empresa i la societat puguin treballar plegats i fer un pas més en termes socials i econòmics.


Les bases de la fundació van tenir lloc entre el 2003 i 2004 per part d’un empresariat català convençut en el potencial de Catalunya, que posteriorment ha anat aplegant socis i membres, fins ara situar-se a més d’un centenar. Aquest 2024 FemCAT celebra 20 anys del seu naixement i ho van voler celebrar organitzant tot un seguit d’activitats, com el seu XIII Fòrum.

Objectius

Sota aquest marc, FemCAT va encarregar a Intermèdia Comunicació suport a l’organització de l’acte de la celebració del XIII Fòrum de FemCAT, amb l’objectiu de conceptualitzar l’acte, idear l’estratègia a seguir per aconseguir un esdeveniment d’èxit i poder reunir personalitats importants dels àmbits polític, econòmic, empresarial, col·legial i social, entre d’altres. Amb aquesta celebració es pretenia posar al centre el paper de FemCAT com a impulsor del teixit empresarial català, reconèixer els seus 20 anys de feina i discutir amb ponents d’alt nivell què ens depararan les properes dues dècades. També es va encarregar a Intermèdia part de la feina de secretaria tècnica, així com la gestió en la comunicació.

La nostra solució
Estratègia

Un equip d’Intermèdia Comunicació es va encarregar de la conceptualització, l’organització i la comunicació de l’esdeveniment. Des d’un principi la coordinació amb el client va ser clau per gestionar tots els aspectes logístics previs i durant l’esdeveniment. Es va tenir en compte que l’acte havia de reflectir la feina de la Fundació i també el llegat que volia transmetre al futur, posant al centre la tasca que s’havia dut a terme fins ara. 


Per una banda, era important emmarcar l’acte en la celebració del vintè aniversari, però, per l’altra, també era clau aconseguir traslladar un missatge de futur als assistents. Per això, es van coordinar tasques logístiques amb els ponents, proveïdors i dissenyadors i es va construir una àmplia base de dades on s’aplegués tota aquella gent indicada per assistir al fòrum, on part de les tasques de secretaria tècnica depenien d’Intermèdia.

Igualment, en l’àmbit de gabinet de premsa, Intermèdia va ser l’encarregada de donar a conèixer el Fòrum als mitjans de comunicació, d’organitzar una roda de premsa de presentació, de gestionar entrevistes de mitjans amb els ponents i al president de FemCAT, així com de redactar diverses notes de premsa abans i durant la celebració de l’esdeveniment. L’agència també es va encarregar d’elaborar reculls de premsa (clipping) i de dur a terme la valoració econòmica dels impactes aconseguits als mitjans.

Pla d'acció
  1. Conceptualització de l’acte (filosofia, relat, selecció de proveïdors…)
  2. Gestió i coordinació dels diferents proveïdors de l’acte -espai, equip tècnic (so, il·luminació, escenografia…), càtering i mobiliari, presentador, ponents…
  3. Creació d’una base de dades per l’assistència a l’acte, així com de periodistes interessats. 
  4. Part de la secretaria tècnica i gestió dels convidats.
  5. Mailings i enviament del ‘Save the date’ i les invitacions.
  6. Protocol i rebuda de l’acte conjuntament amb els organitzadors de l’esdeveniment.
  7. Elaboració de l’escaleta i el guió de l’acte.
  8. Suport tècnic durant l’acte.
  9. Gestió dels mitjans de comunicació
    1. Rodes de premsa
    2. Enviament de notes de premsa
    3. Gestió d’entrevistes amb els ponents i president de FemCAT amb els mitjans.
L'impacte
Resultats
El 12 de novembre de 2024 el Petit Palau del Palau de la Música Catalana va acollir la celebració dels 20 anys de FemCAT i el seu XIII Fòrum. Un esdeveniment d’alt nivell, amb ponents que ocupen posicions de lideratge en empreses mundials i que va aplegar més de 500 assistents dels àmbits polítics, econòmics i socials del país. 
 
Així mateix, també va comptar amb alta presència institucional en tenir presents al president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, i al president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, entre d’altres personalitats institucionals. L’esdeveniment va ser difós àmpliament als mitjans de comunicació, tal com queda reflectit en l’impacte econòmic de les notícies publicades o emeses, que és equivalent a una inversió publicitària de 261.000 euros.
 
4.000
convidats
+500
assistents
+80
notícies publicades abans i després de l’esdeveniment
261.000
euros de valoració econòmica pels impactes a mitjans de comunicació